tisdag 1 december 2009

var bara tvungen att argumentera om det här!



Min vovve (:
_
satt nyss och kollade runt på internet lite grann & läste en grej som kan irritera och kanske även göra mig lite arg,
" hundar är inte gjorda för att ha kläder "
HALLÅ!
vad är erat fel? kan någon säga mig varför det är så fel att ha kläder på en hund?
Visst en hund är en hund och den behöver regler och så som allt annat här i världen behöver.
Menar om hundar har toffsar och kläder, mår dom så himla dåligt över det?,
Min hund iza älskar att ha kläder på sig, och även ta på sig dom plus att hon vill inte ta av sig sina kläder heller. och en sak till min hund är en sån ras som inte har någon underhudsfett vilket gör att dom inte kan hålla värmen själv, vilket gör att hon MÅSTE ha kläder för att inte frysa ihjäl,fel på det med? Och jag själv tycker även att det är lite gullit när hundar har kläder på sig ^^,
menar varför bli sånt prat om sånt här för?, vill man ha kläder på sin hund och huden trvis med det,så vadå?...
Plus att det kan nog med vara skönt för hundar att få ha täcken på sig, tex om det regnar och så ute, Och en sista sak,då kan man väl även säga såhär, om hundar inte är gjorda för att ha täcken på sig, är då hästar det?,
nu undrar jag eftersom hästar lägger folk inte ner lika mycket tid på att klaga över det här lika mycket som dom klagar över hundarna.
Menar vad är sklinaden?, tror inte hästen var gjord ifrån början att ha täcke på sig heller. Nu ska jag inte klaga, för jag har själv hästar med, och sen inget fel med att hästar har täcket eller hundar. Men irriterar mig på dom som klagar över hundar och säger att hästarna inte är samma sak, nehe varför inte det då?!
Tycker ni att det är något fel med att ha kläder på sina hundar? ja så länge hundar inte vantrivs med att ha kläder, eller är det bara jag som bryr mig för hårt? :S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar